2008. május 5., hétfő

Kirsch-torta

Szülinap, névnap. Nekünk így telik az április (tudom, május van, de most jutott időnk a családdal ünnepelni).

Szóval sütöttem. Tortát, hármunknak egy közöset. Mi hárman = Apa, a Teóm és én. Apának névnapja volt, nekünk pedig születésnapunk. Jajám, nagykorú az Öcsém. :)
Ennek örömére olyan tortát sütöttem, amilyet ő szeretett volna. Imádja a meggyet, és volt még egy zacskóval a mélyhűtőben. A megoldás: kirsch-torta.

Az eredeti receptet itt találjátok, ezt próbáltam követni.

Tortaalapnak sütöttem egy hattojásos piskótát, de lehetett volna több tojásból, akkor magasabb a tészta. De így is jó.

Hozzávalók:

6 tojás
6 ek. cukor
1 cs. vaníliáscukor
1,5 ek. cukrozatlan kakaópor
5 ek. liszt
1 cs. Sütőpor (biztosra akartam menni)

egy zacskó meggy

A tojásokat a cukorral és a vaníliáscukorral habosra verem, ez kb. 10 percig tart. Ezután belekanalazom a kakaóport és a lisztet, majd kivajazott-kilisztezett tortaformában sütöm.

200 fokon, 20 percig sütöttem. Hagytam kihűlni.


Ezalatt megcsináltam a krémeket.

Csokis krém:

2.5 dl habtejszín
1 tábla tortabevonó
1 ek. cukor

A habtejszínt lábosba öntöttem, beletettem egy kanál cukrot és beletördeltem a csokit. Megvártam, míg felolvadnak a csokidarabok, aztán betettem a hűtőbe kihűlni. Miután kihűlt, habosra vertem. Ha egész őszinte akarok lenni, akkor nekem ebből nem sikerült habot vernem. Nem tudom, miért, esetleg valakinek van ötlete?


Fehér krém:

2.5 dl habtejszín
2 cs. vaníliáscukor

Egy tálba öntöttem őket, majd habosra vertem.

Miután a tortalap kihűlt, három részre vágtam őket.

Az alsó tortalap közepére tettem egy halmot a fehér krémből, körberakom meggyel, és a szélére a csokis krémből csurgattam (ilyen folyós valami lett, nem hab). Rátettem a középső lapot, ennek a közepére csokis „habot” tettem, körberaktam meggyel, majd köré fehér habot kanalaztam. Rátettem a tetejét, majd betettem a hűtőbe.

A tetejére egy tábla tortabevonót olvasztottam.

Mikor felvágtuk, szép csíkos volt benne a krém. Nagyon tetszett mindenkinek.

4 megjegyzés:

Névtelen írta...

Állítólag kell hozzá zselatin is, attól lesz kemény a hab.
Próbáld ki. Remélem sikeres lesz.
Üdv.: Napraforgó

Enikő írta...

Köszi Napraforgó, tuti valami ilyesmi a megoldás :)

Névtelen írta...

Szia!
Az én receptem szerint étkezési keményítő kell bele. De az eredeti recept is ezt írta.

Ilda írta...

Igaz régi a bejegyzés, de szerintem kevés volt a csoki benne... én 2 tábla csokit szoktam rakni 2-2,5 dl tejszinhez. De akkor sem lesz olyan mint a felvert tejszinhab...