2008. május 15., csütörtök

Zabpelyhes keksz 2.

Lehet ebben a zabpehely-dologban valami, már én is a második variációt készítem. Bár még kerestem útmutatót, de legközelebb már lehet, magam próbálkozom. A receptet úgy ajánlották: milyen jól néz ki, csináljam már meg.

Az előző zabpelyhes kekszemet nem fogadta valami jól a család, nem volt elég édes – állítólag, bár nekem ízlett. De hát ők édesszájúak. Most igyekeztem a kedvükre tenni, tehát ez a keksz elég édes lett. Nekem túlságosan is.

Az eredeti recept KicsiVútól van.

Az én variációm:

8 dkg vaj
25 dkg zabpehely
8 dkg kókuszreszelék
10 dkg cukor
2 ek. méz
1 tk. sütőpor
1 cs. vaníliáscukor
kis tej
10 dkg aszalt vörösáfonya


A vajat serpenyőben megolvasztottam, majd hozzáadtam a kókuszreszeléket is. Pirítottam egy darabig, mígnem a kókusz isteni illatot kezdett árasztani. Levettem a tűzhelyről, majd egy tálba öntöttem. Hozzáadtam a cukrot, a vaníliáscukrot, a sütőport és egy kevés tejet, hogy összeálljon. Végül belekevertem az áfonyát.

Kézzel kis golyókat gyúrtam, majd sütőpapírral bélelt sütőlapra helyeztem őket. Egy kávéspoharat bevizeztem, majd azzal nyomogattam őket laposra.

170 fokos sütőben, 15-20 perc kellett nekik, hogy szép aranybarnák legyenek.

Nincsenek megjegyzések: