2008. május 5., hétfő

Anyák napja

Anyák napjára valami különlegeset szerettem volna. Ezért született ez a sütemény. A látványa önmagáért beszél.

Meggyes charlotte

Hat tojásból piskótát sütöttem a sütőhöz kapott „gáztepsiben”. A lényeg, hogy szép vékony legyen a tészta, mert összetekertem. Még forrón, egy konyharuhába. A sütőpapírt sem szedtem le róla, csak miután kihűlt. Nagyon jól sikerült.
4-5 ek. meggylekvárral megkentem, majd összetekertem újra, és betettem a hűtőbe.

A krémhez:

2.5 dl habtejszín
1 cs. zselatin (ettől még stabilabb lesz, mint a habfixálótól)
pár ek. meggylé, hogy kellemesen rózsaszín legyen

A hozzávalókból kemény habot vertem.

A piskótatekercsből vékony szeleteket vágtam, majd egy fémtálat körberaktam velük. Kicsi tálat választottam, ezért kellett csak ilyen kevés tejszín.

A habot összekevertem meggyel, ki mennyire szereti, annyit használjon, de más gyümölccsel is biztosan nagyon finom. Majd megtöltöttem a tálat. Én az aljára is tettem piskótatekercseket, mégiscsak „torta”.

Nagyon szépen tartotta a formáját, és teszett Anyának, Mamának. Meg mindenkinek. Ja, és finom is volt, csak kicsi.

No de sebaj, majd legközelebb nagyobbat készítek :)

1 megjegyzés:

szazala írta...

Hasonlót sütöttem én is,csak kettőt:)!A lányom barátnőjének vasárnap volt a szülinapja,és pár éve "meglepem".A kivánság az volt,hogy feketeerdő vagy charlotte.Csokis piskótatekercsből,meggylekvárral,meggyes joghurttal és nagyon sok tejszinhabbal hasonló lett a Tiédhez!Na,igen,ha már sütök,akkor kettőt,az egyiket magunknak anyáknapjára a gyerekeimnek,no meg aztán tegnap "ünnepeltük" a 24. házassági évfordulónkat is:)-volt alkalom bőven....(maradék természetesen már nincs)