2008. május 2., péntek

Chili con carne

Ma én főztem a családnak, mert ők elmentek horgászni. Kollektív, mindenki. Én házatőriztem, olvastam, madárcsicsergést hallgattam, kimondhatatlanul jó volt.

Aztán mikor rájöttem, hogy a tegnapi favágásból csak a gyújtóskészítés maradt ki, felmerült a kérdés: akkor honnan lesz tűzifám? De nem hagytam magam eltántorítani, fejszét ragadtam és fát vágtam. Vicces látvány lehettem. Még jó, hogy senki nem látta.

Végül lett gyújtós. Oké, rakjunk tüzet. Na, ilyet tényleg soha nem csináltam még, bár már ezerszer láttam. Azt hittem(!), menni fog. Tévedtem, bár kitartóan próbálkoztam. Nem ment. Erre a célra ezentúl is valami pasit kell szerződtetni.

Így maradt a gázégő és a gázpalack. Azért ezzel megvártam Apát.

De a szabad levegőn készült.

Chili con carne

Hozzávalók (6 főre, mert vendégeink is akadtak):

2 fej hagyma
1 kg darált hús
2 mexikói chilis babkonzerv
1 vörösbab-konzerv
1 kukoricakonzerv
Erős Pista, ízlés szerint

bors
olaj

Az olajat a lábosban felforrósítom, majd üvegesre pirítom a hagymát. Ezután mehet bele a husi, amit fehéredésig pirítok. Sózom, borsozom.

Mikor a hús kész, beleöntöm a konzerveket, melyekről előzőleg leöntöttem a levet. A chilis babról mondjuk nem, mert az fűszeres volt, attól pedig nem kívántam megszabadulni, de a többiről igen. Átrotyogtatom, ha kell, még fűszerezem, itt tettem bele az erőset is.

Elfogyott, megettük, dicsérték.


Nincsenek megjegyzések: