2008. április 30., szerda

Indiai

Megvettem az első szakácskönyvem. Az eddigieket kaptam, de ezt most én vettem. Eddig csak nézegettem, tanulmányoztam, szinte mindig mást gondoltam főzni belőle. De ma végre meg is csináltam belőle az első fogást. És mondhatom, nagyon jó lett.

A könyv nevezetesen Keith Floyd: Floyd receptek Indiából című könyve.
Tele van jobbnál-jobb receptekkel. Igyekszek minél többet kipróbálni, fotózni és posztolni.


Csirkecurry


Hozzávalók:

4 egész csirkecomb
olaj
2 lilahagyma
4 paradicsom

1 tk. garam maszala (lent kifejtem)

2 gerezd fokhagyma
fél tk. gyömbérpor (csak porom volt, elvileg 2 cm finomra vágott gyömbér)
fél tk. kurkuma
fél tk. csilipaprika

A csirkecombokat félbe vágtam, leszedtem a bőrét és a csontok mentén levágtam róluk a húst, majd félbe vágtam őket falatnyi darabokra. Nem kell nagyon aprólékosan, a csontokat is bele lehet tenni, csak nem akartam egészben főzni a felső- és alsócombokat. A csontok ugyanúgy belekerültek, hiszen maradt rajtuk némi husi, az ne vesszen kárba.

A paradicsomokat szeletekre vágtam, a hagymákat felaprítottam.

Egy lábosban olajat forrósítottam, a hagymát megpirítottam. Beletettem a paradicsomokat is. Nem hámoztam meg őket, mert ahogy főnek, leválik róluk a héja, azt könnyen ki lehet halászni a lábosból.

Ebbe szórom a vékony szeletekre vágott fokhagymát, a gyömbért, a kurkumát és a csilit. Alaposan összekeverem, majd hozzáadom a garam maszalát is, megint keverem és mehet bele a csirke. Egy deci vizet öntöttem rá, majd hagytam főni. Persze folyamatosan kevergettem közben. Ízlés szerint sózzuk.

Garam maszala:

Ez Floyd egyik fűszerkeveréke, ő hívja így, nem tudom, mennyire autentikusan indiai.

Hozzávalók:

3 ek. római kömény
2 ek. koriandermag
4 db 5 cm-es fahéj
fél tk. kadamommagpor (szintén csak porom volt, amúgy 10 kardamommag)
10 szegfűszeg
fél szerecsendió, reszelve
1 ek. feketebors
5 babérlevél

Az elkészítése egyszerű: szárazon serpenyőbe megpirítjuk, és kávédarálóval ledaráljuk. Én folyamatosan tüsszögtem tőle, annyira erős illata van. De nagyon finom.

A csirke elfövi a levét, sűrű szaft lesz rajta. Nagyon finom.

Rizzsel tálaltam.

3 megjegyzés:

starfi írta...

grat az első indiaihoz:)

Névtelen írta...

Sikerült már mást is kipróbálni a Floyd altal ajánlott kajákból? Hogy vagy megelégedve?

Nóri

Taen írta...

Még nem, de dolgozom rajta :) Ötleteim már vannak, csak olyan nehéz választani!