2008. április 8., kedd

Provence-i csirke tavaszias salátával

A hétvégén láttam először Nigella főzős műsorát, ugyanis szombattól van főzőcsatornám. Vagyis biztos volt korábban is, mert már régóta ugyanaz a szolgáltatónk, de nekem csak most sikerült beállítanom. Na, de nem is ez a lényeg. Annyira megtetszett, hogy rögtön ki is próbáltam az egyik receptjét, egy salátát. A nevére nem emlékszem, meg a fűszerezésre sem, de sebaj. Éljen a kreativitás.

Csirkecombokat sütöttem mellé, provence-i fűszerekkel.

Tudom, általában a húshoz választjuk a köretet, de nekem ez most fordítva sikerült.

Hozzávalók:

Fél fej káposzta
3 sárgarépa
3 szál újhagyma

Egy kis doboz tejföl
4 ek. majonéz
Zöldfűszeres salátaöntetpor (én ezt használok, bevált)

Bors

A káposztát és a répát is vékony csíkokra szeletelem, az újhagymát pedig vékony karikákra.
A tejfölt egy tálkába öntöm, hozzáadom a majonézt és a salátaport. Sót és borsot adtam még hozzá.

Betettem a hűtőbe, majd hozzáláttam a csirkéhez.

Hozzávalók:

12 darab csirke alsócomb
1 zacskó provence csirke fűszerkeverék (rozmaring, kakukkfű, borsikafű, bazsalikom, tárkony)

Bors
Kis víz


A csirkecombokat bedörzsöltem a fűszerkeverékkel, megszórtam sóval és borssal, majd tepsibe raktam őket. Szépen, katonásan, de nem túl szorosan. Egy negyed csésze vizet öntöttem alá, majd enged elég levet, de kezdésnek kell valami. Alufóliával lefedtem, majd betettem a sütőbe. 180 fokon, majdnem egy órát sültek, majd még tíz percet alufólia nélkül. Így piros és ropogós lett a bőre.

Nincsenek megjegyzések: