2008. április 20., vasárnap

Krémes almás piskóta

Hozzávalók:


6-8 darab alma
fahéj
cukor
olaj

6 tojás
6 ek cukor
6 ek liszt
1 cs vaníliáscukor

Krém:

2 cs vaniliás pudingpor
½ l tej
1 kocka margarin
20 dkg porcukor


Egy tepsit kibélelek alufóliával, majd két evőkanál olajat elkenek rajta. Fahéjjal és cukorral ízlés szerint megszórom.

Az almákat félbe vágom, meghámozom, kimagozom, és a tepsibe fektetem.

Míg a többi hozzávalóból piskótát keverek, addig beteszem a sütőbe. Nem kell előmelegíteni a sütőt, én sem tettem.

A tojásokat, a cukrot és a vaníliáscukrot egy tálba teszem, és jó habosra verem. Jó negyed óra, majd mehet bele a liszt. A tésztát az almákra öntöm. 20-22 perc kell neki, 180 fokos sütőben.

Míg sül, a pudingporokból és a tejből pudingot főzünk. Én cukor nélkül főztem, így reális a 20 dkg porcukor, ami majd kell a krémbe. Ha már kicsit kihűlt, lehet vele dolgozni. A pudingot egy tálba teszem, hozzáadom a kocka margarint és a porcukrot, majd robotgéppel eldolgozom.

A tésztát kiborítom a tepsiből. Én egy konyharuhára szoktam. Az alufóliát óvatosan leszedem róla, de vigyázat, alatta forró gőz rejtőzik! Nehogy valaki leégesse az arcát.

Erre kenem rá a krémet, majd beteszem a hűtőbe. Miután kihűlt, fahéjjal beszórom a tetejét.

Most kakaós piskótát csináltam hozzá, és kakaóporral szórtam meg a tetejét. Szóval variálni is lehet.


Fotóm jelenleg nincs, mert elkölcsönözték a gépem. Pótolnám a hiányosságot, de megettük.

Nincsenek megjegyzések: