2008. március 29., szombat

Sonkás-szalonnás leveles tészta


Ez egy nagyon egyszerű sós sütemény, mégis nagy sikert lehet vele aratni.

Recept keresztanyámtól van.


Hozzávalók:

1 csomag leveles tészta
1 tojás
1 csomag bacon szalonna

Elkészítés:


A leveles tésztát kinyújtottam, jó vékonyra, majd a felvert tojással megkentem a tésztát. A szalonnát csíkokra vágom, egy szeletet három részbe. Ráfektetem a tésztára, úgy, hogy mindkét oldalon pár mm tészta még legyen mellette. Elvágom, összetekerem, majd csavarok rajta egyet-kettőt, akkor nem nyílik majd szét. Meg jobban is néz ki.

A tetejét is megkenem tojással, így szép pirosra sül majd. Akár sajttal is meg lehet szórni, csak elég vékonyak a csíkok, így elég nehéz. Vagy szezámmaggal.


180 fokos sütőben, 8-10 perc elég neki. Én addig szoktam sütni, míg pirosra nem sül.

Lehet tölteni sonkával, sajttal, szinte bármivel.

Nincsenek megjegyzések: