2008. március 17., hétfő

Keksztekercs

Ez a Tesóm kedvenc édessége. Most is az ő kedvéért készítettem. Meg mert hétvége volt, és hétvégén sütünk. Ez alapszabály.
A recept a Nagymamámtól van, Vele és Nála csináltam először, sok-sok évvel ezelőtt...

Hozzávalók:















5 dkg kókuszreszelék
25 dkg darált háztartási keksz
5 dkg kakaópor
13 dkg porcukor
kis tej

Töltelék:
fél kocka Rama margarin
8 dkg porcukor
1 csomag vaniliás cukor

A száraz hozzávalókat egy tálba öntöttem és jó alaposan összekevertem. Ezután, az egyszerűség kedvéért, a robotgép tésztagyúró részével összekevertem a tejjel úgy, hogy a tejet folyamatosan adagoltam, míg megfelelő állagú nem lett.
A megfelelő állag: hát, nem is kemény, nem is puha. Ezt így nehéz meghatározni. Jól formázható legyen, mert ki kell nyújtani.
A nyújtást sütőpapíron célszerű végezni. A sütőpapírt beszórtam kókuszreszelékkel, rátettem a "tésztát", majd sodrófával kinyújtottam, kábé fél centi vastagra. Egy nagy téglalapot formáztam belőle.
Ezután a vajat a cukorral és a vaniliás cukorral alaposan, robotgéppel összekevertem, és a krémet rákentem a csokis alapra.
Én hosszába tekertem, így kábé 35-40 centi hosszú lett. Sütőpapírral együtt tekerjük, óvatosan, mert törik.

3 darabba vágtam, majd sütőpapírba csomagoltam.
Jó másfél órára a mélyhűtőbe tettem, hogy jól megkössön. Utána könnyebb szeletelni.
Fél centi széles szeletekre vágtam belőle, jó sok lett így.

Nincsenek megjegyzések: