2008. március 16., vasárnap

medvehagyma

Igen, végre eljutottam az erdőbe, és szedtem néhány csokorral.

Aztán gyorsan salátát készítettem belőle, kétfélét is. Íme:


Kínai kel saláta medvehagymával

Hozzávalók:











1 nagy fej kínai kel
egy csokor medvehagyma
1 nagy pohár tejföl
2 zacskó kapros salátaöntet-por

Elkészítés:
Fogtam a kínai kelt, leveleire bontottam, a torzsáját kivágtam, majd megmostam a leveleit. Konyharuhára tettem őket, kicsit felitattam róluk a vizet. Csíkokra vágtam.
Ezután fogtam egy csokor medvehagymát, szinntén megmostam és csíkokra vágtam. Ízlés szerinti mennyiséget tehetünk bele, de vigyázzunk, mert elég intenzív íze van.
A salátaöntetet bolti variációból készítettem, ugyanis vettem két zacskó kapros salátaöntetet, azt összekevertem eg nagy pohár tejföllel, majd ráöntöttem a salátára. Jól összekevertem, lefóliáztam, majd irány a hűtő.

Ebben kevéssé érződik a hagyma íze, ellentétben a másikkal.



Medvehagyma-saláta

Hozzávalók:

medvehagyma
víz
cukor
ecet


A medvehagymát lemostam, majd csíkokra vágtam.
A többi hozzávalóból salátalevet készítettem, mindenki olyanra csinálja, amilyenre szereti. Majd a medvehagymát belekevertem a salátalébe, lefóliáztam és betettem a másik mellé a hűtőbe.

Mindketten egy éjszakát a hűtőben töltöttek, és mára nagyon finomak lettek. El is fogyott mindkettő, hírmondó sem maradt belőlük.

Nincsenek megjegyzések: