2008. március 9., vasárnap

citromos süti

Régóta foglaloztatott ennek a sütinek a gondolata, mármint hogy elkészítsem-e. De ma úgy döntöttem, uccu neki, ha nem ízlik a családnak, hát az ő bajuk... De nem így történt :)

A recept kedvenc süteményeskönyvemből való, legtöbbször onnan szerzek ihletet.
Na lássuk.

Hozzávalók:














2 citrom
15 dkg vaj
6 tojás
20 dkg cukor
1 csomag vaniliás cukor

15 dkg liszt
10 dkg étkezési keményítő
1 csomag sütőpor

0. A citrom héját lereszeljük, a levét kifacsarjuk és félretesszük. Aki citromosabban szeretné, az használjon több citromot, bátran, mert kettőtől még csak savanykás íze sem nagyon lett, pedig a citromíz lett volna benne a lényeg.
1. A tojásokat szétválasztottam, majd a fehérjéket kemény habbá vertem.
2. A tojássárgákat a cukorral, a vaniliáscukorral, a sóval felvertem, majd hozzáadtam az olvasztott vajat.
3. Egy tálban összekevertem a lisztet, a keményítőt és a sütőport, majd hozzáadtam az eddigiekhez.
4. A citromlevet hozzáadom a tésztához, majd a fehérjét is óvatosan, nehogy összetörjön, szintén a tésztába keverem. Így kész is a tészta.
5. Kivajazott-kilisztezett tepsiben sütjük, 200 fokon 25 percig.
Javaslom a sütőpapírral való bélelést, ugyanis akkor nem ragad le. És a mosogatást is megkönnyíti.

Díszítésnek lehet rá citrommázat készíteni, én most ezt kihagytam, de legközelebb majd teszek rá azt is.

Nincsenek megjegyzések: