2008. március 27., csütörtök

Orosz hússaláta

Főztem ám, tegnap is meg ma is, csak egyéb elfoglaltságaim miatt nem volt időm írogatni. De lássuk, mit alkottam.

A receptet a Nagynénémtől tanultam, ő szokta csinálni. Csak ritkán járunk hozzá, meg hát ugye nem mindig ugyanazt főz. Így meg kellett tanulnom nekem is, mert az egész család nagyon szereti, és kérték.

Fotó sajnos nincs, mert ez az étel nem valam fotogén, és akkor még nem kértem tanácsot, hogyan is kéne lefotózni, amikor még volt belőle. Most tanácsom van, csak fotóalanyom meg nincs.


Hozzávalók:

krumpli
főtt husi
tojás
savanyú uborka

Az öntethez:

tejföl
majonéz
mustár

fehérbors


Azért nem írtam mennyiséget, mert igazából nem tudom. Van, aki sok krumplival szereti (én), van, aki sok husival (Apa), van, aki a tojást favorizálja (Anya), és van, akinek az a lényeg, hogy sok legyen (Tesóm). Kinek hogy ízlik, ki kell próbálni.

Meg a mérettel is nézetkülönbségeink vannak, ki apróra vágva szereti (én), ki nagyobb darabokra (mindenki más.) Mivel most én voltam a szakács, így apró lett.

Elkészítés:
A krumplit sós vízben, héjában megfőzöm. Megpucolom, majd felkockázom.
A husit levesben szoktuk főzni, mert akkor finom íze van. Vagyis a leveshúsból szoktuk általábban készíteni, aminek én nem annyira örülök, mert szeretem. Tormával a legjobb. De lehet sült husit is belerakni, vagy épp, ami otthon van. Én most rántott husiból készítettem, épp az volt. Falatnyi darabokra vágtam.
A tojást szintén megfőztem, megpucoltam és szintén felkockáztam.
A savanyú uborkát szintén apró darabokra vágtam.


Az öntethez másfél nagydoboz tejfölt használtam, ebbe tettem egy majonézt, mustárt, sót és fehérborsot, ízlés szerint. Fehérborsot használtam, azzal bátrabban lehet dolgozni, meg salátába jobban illik szerintem, nincs annyira erőteljes íze.

Minden egy jó nagy tálba öntöttem, jól összekevertem, majd rá a tejfölös öntet. Szintén jól összekevertem, majd két-három órán át őrködtem a hűtő előtt, nehogy idő előtt megegyék nekem. De tovább nem bírtam a támadásokat, be kellett adnom a derekam. Jól bevacsoráztak belőle, nem is maradt belőle.

1 megjegyzés:

starfi írta...

hogy ez a család milyen már, hogy mindent kaját bepusztítanak:D

egyébként imádom a orosz hússalátát:) legközelebb kérek szépen belőle...