2008. március 11., kedd

Cukorborsós-kapros husi

Igazából csalóka a cím, mert ebben az ételben nincsen husi. Vagyis általában van, de most nincs.

Legutóbb, mikor ezt az ételt készítettem, megfordult a fejemben, hogy husi nélkül is finom lenne, csak nem tudtam, mikor is fogom kipróbálni. Hát az a nap ma jött el.

Na lássuk.

Hozzávalók (a husis verzióhoz):



csirkemell vagy pulykamell
olaj
cukorborsó
1 marék apróra vágott kapor
ételízesítő (Vegeta)
1 nagy doboz tejföl

1 ek. liszt
reszelt Trappista sajt


Elkészítés:
1. a csirkemellet felkockázom apró, falatnyi darabokra, majd egy serpenyőben, kevéske olajon megsütöm. Vegetával ízesítem, de legutóbb tettem bele kevés borsot, ami csak javított az ízén.
2. Ha megsült a husi, kiveszem egy tálba és félreteszem. Fontos, hogy valamennyi olaj maradjon a serpenyőben, ugyanis a borsót ezen párolom meg.
3. Ha a borsó puha, beleszórom a kaprot, és pár percig együtt hagyom őket.
4. Ha már jók, visszateszem a husit, és megint pár percre összezárom őket, hogy átvegyék egymás ízét.
5. A tejfölbe belekeverem a lisztet, és pici sót, majd ráöntöm a husira. Én sok tejföllel szeretem, ezért a nagyobb kiszerelést ajánlom, de lehet kevesebbel is.
6. Ismét pár perc, hogy kicsit elkezdjen sűrűsödni a tejföl, vagyis most már nevezhetnénk mártásnak, és kész is.

Mi sós vízben kifőzött tésztával szoktuk enni, leggyakrabban Farfalle típusúval (otthoni használatban nyakkendőtészta), így még szép is. :)
A tetejére sajtot szórunk, ami szépen-gusztusosan ráolvad a tetejére.


A mai vacsorámban nem volt husi, így vegakaja lett belőle. Ez úgy készült, hogy a husis részt kihagytam a receptből - ki gondolta volna.
A cukorborsós-kapros-tejfölös dologba belekevertem a tésztát, és jól átmelegítettem, lévén a tészta maradék, amit a hűtőből vettem elő.
Így is finom, de azért husival az igazi.

Nincsenek megjegyzések: