2008. augusztus 24., vasárnap

VKF - Túrós-nektarinos sütemény

Ez a második VKF, amin részt veszek, az előbbiek valahogy kimaradtak. Talán időhiány, meg lustaság, de már bánom, ezentúl igyekszek mindegyikben részt venni, ígérem. Talán leginkább magamnak, mert jó móka kitalálni, mit is alkossak, gondolkodni rajta, töprengeni kicsit.
Lássuk, most mit sikerült alkotni.

Volt itthon nektarin, azt gondoltam a túróhoz hozzáadni, emlékeim szerint ezek remekül összeillenek. És nem tévedtem, tényleg jó lett, hamar elfogyott.

A tésztája a lepénytésztám, amit már párszor használtam. Csak most valamivel kevesebbet készítettem, hogy ne legyen olyan vastag a tészta. Kérésre.

Hozzávalók:

33 dkg liszt
10 dkg cukor
13 dkg margarin
1 cs. sütőpor
1 cs. vaníliáscukor
1 tojás
kis tej

Ezekből a hozzávalókból tésztát gyúrok, majd egy sütőlapra nyújtom.

A barackot szeletekre vágtam, és a tészta tetejére fektettem őket, jó sűrűn, szorosan egymás mellé.

Aztán a tetejére való:

6 ek tejföl
3 tojás
cukor
fahéj
1 cs. vaniliás cukor
50 dkg túró

A túrót villával megtörtem. Egy másik tálban a többi alkotórészt összekevertem, majd a túrót is hozzáadtam. Ezt öntöttem a barackra.

170 fokos sütőben, majdnem egy órát sütöttem.

Nincsenek megjegyzések: