2008. augusztus 18., hétfő

Lasagne bolognese

Nos, a tegnapi fejfájásom elmúlt, itt is a poszt. :)



Hozzávalók:

1 vöröshagyma
1 sárgarépa
1/2 csokor petrezselyemzöld
1 csokor zellerzöld
kis olaj
50 dkg darálthús
1 kis konzerv sűrített paradicsom
1/2 kg friss paradicsom

bors
1-1 kk szárított bazsalikom és kakukkfű
1,25 dl leves
1,25 dl vörösbor

2 ek vaj
2 ek liszt
5 dl tej
reszelt szerecsendió

12 db lasagne tésztalap
7,5 dkg reszelt sajt

A húst kis olajon kifehérítettem, majd hozzáadtam a felaprózott hagymát és az apróra vágott sárgarépát. Sóztam, borsoztam. Hozzáadtam a paradicsompürét is.
A paradicsomot felkockáztam, hozzáadtam a száraz és friss fűszernövényeket, a bort és a levest, majd hozzáöntöttem a húshoz, és 45-50 percig főztem.
A besamelhez a lisztet és a tejet a fűszerekkel összekevertem. A vajat megolvasztottam, majd a tejes keveréket hozzáöntöttem. Addig főztem, míg be nem sűrűsödött.
A tepsibe először besamelt öntöttem, majd tésztalapokat fektettem rá, majd a bolognai mártásból kanalaztam rá. Ismét tészta, ismét bolognai , a tetejére besamel került. Megszórtam reszelt sajttal, és 180 fokos sütőben, 35 perc alatt ropogósra, aranybarnára sütöttem.


Eredeti recept: www.tutireceptek.hu/lasagne-bolognese

Nincsenek megjegyzések: