2008. augusztus 8., péntek

Cottage pie

Ez az ebéd annyira ízlett a családnak, hogy nem is lett elég négyünknek.
Kalandosan indult az elkészítése, ugyanis a hentes zárva volt, máshova meg nem volt időm elmenni. Ez nagy érvágás volt, aznap nem is lett belőle ebéd, hanem csak másnap. Nem baj, így fokoztam az érdeklődés a család körében, már alig várták, mit is csinálok már második napja.

Hát cottage pie-t.

A recept eredetije Starfokkeré, és még anno megkóstoltatta velem, amit ő készített, már akkor ízlett.

Hozzávalók:

50 dkg darált hús
2 nagy sárgarépa
3 nagyobb fej vöröshagyma
1 l húsleves
zöldborsó
étolaj
babérlevél
kakukkfű
őrölt feketebors

pár csepp Worcestershire szósz

Az olajat serpenyőbe öntöttem, majd az apróra vágott hagymát és a felkockázott sárgarépát beleöntöttem és megfonnyasztottam benne. Ezután ment bele a husi, pár csepp Worcestershire szósz, babérlevél, kakukkfű, só és bors. Míg a husi kifehéredett, addig pirítottam. Ezután beleöntöttem az 1 liter húslevest (nálam 1 liter vízből és két leveskockából készült), majd elrotyogtattam róla. Ez 40 percig tartott, hajszálpontosan. Mielőtt teljesen elforrt volna róla a lé, beleszórtam a cukorborsót, hogy legyen ideje megpuhulni annak is.

Közben megfőztem 1 kg krumplit, és kis tejjel és vajjal krumplipürét készítettem belőle.

A ragut tűzálló tálba öntöttem, rákanalaztam a krumplipürét, szépen elsimítottam és 180 fokos sütőbe tettem, míg a krumpli megpirult a tetején.

Nincsenek megjegyzések: