2008. július 5., szombat

Horgásztam

Ma horgászni voltunk. Hajnali 2-kor keltünk, fél 4-kor már a tóparton ültem és vártam a napfelkeltét. Érdemes volt, nagyon régen élvezhettem hasonló látványt. De azért az ágyamért ölni tudtam volna :))

De ha már felkeltünk, próbáltam éberen hozzáállni a dolgokhoz. Bár esett az eső kicsit, reménykedtünk és végül meghallgattattunk: kisütött a nap. Napoztam, olvastam, és HORGÁSZTAM! Még halat is fogtam :) egyes-egyedül :)

Életképek:

a kupaktanács :)majd az eredmény: egy ponty

Hát igen, valakinek csak ilyen apróság jutott ma :) De azért lelkesek voltunk!


Még tegnap készültem, hisz csomó éhes horgászember volt várható, így sütöttem. Kétfélét.
Az alaptészta ugyanaz, csak a töltet volt más.

Tészta:
25 dkg liszt
12,5 dkg vaj
1 tojás


Ezeket összegyúrtam, pontosabban mindennek a dupláját, lévén két darabról van szó, majd két 28 cm-es formába nyújtottam őket.

Paradicsomos-mozzarellás quiche


Töltelék:
4 db paradicsom, felkarikázva
1 fej hagyma, csíkokra vágva
3 db tojás
2,5 dl tejszín
10 dkg mozzarella, feldarabolva

bors

szárított bazsalikom

A tojást a tejszínnel, némi sóval, borssal és némi bazsalikommal összekevertem. A tésztára szórtam a mozzarellát, a hagymát, majd ráöntöttem a tojásos anyagot. Végül a paradicsomszeleteket szépen elrendezgettem a tetején.

Cukkinis-szalonnás quiche


Töltelék:

20 dkg cukkini, félbevágyva, majd felkarikázva
20 dkg szalonna, felkockázva
1 fej hagyma, csíkokra vágva
3 db tojás
2,5 dl tejszín

bors

A szalonnát 1-2 ek. olajon megpirítottam, majd egy tányérba félretettem hűlni. Ezután abban a zsírban, ami kisült belőle, a cukkinit megfonnyasztottam, és szintén tányérba tettem hűlni.
A tejszínt a tojással és a sóval-borssal összekevertem. A tésztára szórtam a cukkinit, majd a bacont és a hagymát, végül ráöntöttem a tojásos masszát.
Mindkettő kb 35-40 percet töltött a sütőben, míg aranybarna lett a tetejük.



Nincsenek megjegyzések: