2009. január 10., szombat

Őszibarackos-sodós pitetorta

Felavattam az új szakácskönyvemet, vagyis sütis könyvemet. A címe: A sütés bibliája.

Könnyű receptek vannak benne, nem tűntek első olvasatra sem bonyolultnak, és a gyakorlat ezt igazolta.

Az elején van egy jó 40 oldalnyi hasznos tanács, ami ötleteket ad, kezdőknek kifejezetten ajánlott. Az elrendezése is roppant tetszetős: 1 oldal recept, 1 oldal gyönyörű fotó. Én így szeretem, ha tudom, hogy kábé hogy kéne kinéznie készen a dolognak.

Sikerültek az első sütik belőle, mert ha már nekiállok valaminek, csináljuk rendesen. A másikról majd később.

Egy észrevételem már most van: nagyon édesszájú a szerző, szóval a cukorral vigyáznom kell, én nem eszem ennyire édesen a dolgokat.


Az első: Őszibarackos-sodós pitetorta



Tészta:


1 1/3 bögre liszt

½ tk. só

½ bögre olvasztott margarin

3 ek víz


Ezekből a hozzávalókból tésztát gyúrunk, majd a piteformába nyújtjuk. Hihetetlenül pontos a recept, ez a tészta így tökéletes. A tésztát meg kell szurkálni néhány helyen, a recept szerint legalább 50szer :)


Töltelék:


őszibarack, ízlés szerint (egy nagy konzervet használtam)

340 gr sűrített tej (2 tubus, de szerintem rettenetesen édes lett tőle a süti, szóval óvatosan vele)

2 tojás

¼ bögre olvasztott margarin

2 tk citromlé

½ tk őrölt fahéj

1/8 tk őrölt szerecsendió


Előmelegítettem a sütőt 220 fokra.


Mivel a tészta már a formában van, a barackot rászeleteltem, majd eligazgattam a formában.

Egy keverőtálban a sűrített tejet, a tojásokat, a vajat, a citromlevet, a fűszereket simára kevertem, majd a barackokra öntöttem.


60 perc alatt sült meg, 200 fokos sütőben, légkeverésen.


Ps.: a pitetorta Édesapa kedvenc szava lett :) hát még a pitetortatészta :))


Forrás: A sütés bibliája

4 megjegyzés:

miniMálna írta...

kedves taeni, neked nem tanulnod kéne éjt nappallá téve, ahelyett, h pitetortákat sütögetsz?? ;)

pusz: miniMálna

Taen írta...

De, pontosan azt csinálom. De mielőtt belegárgyulnék a dologba, gondoltam, pici szünet még belefér, és a Család sem lóg a nyakamon, hogy mikor sütök már nekik :)

starfi írta...

én meg pont meg akartalak dicsérni, hogy végre sütöttél valamit:)))

Taen írta...

Köszönöm dicséretet :)