2009. január 24., szombat

Citromos-kókuszos csoda

Ezt a sütit még újév környékén gyártottam, vittem belőle munkába. Az ottaniaknak bejött, nekem ez is túl édes, mint minden ebből a szakácskönyvből.

Inkább kókuszos lett, mint citromos, és irtóra hasonlít a kókuszcsók nevű édességre, amit melóban szoktunk eszegetni. Jó, formára nem :) De a forma az én hibám: ebből halmocskákat kell a tepsire tenni, na de ne szaladjunk előre. Előbb:

A recept:

6 dkg margarin
1 bögre cukor
2 tojás
1 ½ citrom reszelt héja (én a levét is beletettem)
1 ½ bögre liszt
¼ tk. só
1 bögre kókuszreszelék
porcukor


Egy tálban összekevertem a vajat, a cukrot, a tojásokat, a citrom héját és levét. Ebbe dolgoztam bele a lisztet, a sót és a sütőport. Végül ment bele a kókuszreszelék.
Egy órára hűtőbe tettem, majd ha meghűlt, golyókat kell formázni belőle, azt porcukorba forgatni és tepsire tenni. Nekem ilyen laposak lettek, de ez az ízükön nem rontott.

15-18 perc alatt megsülnek, a széleiken látszik. Fémdobozban elállnak egy-két hétig, ha muszáj.

Forrás: A sütés bibliája

Nincsenek megjegyzések: