2008. október 24., péntek

Croissant

Az első recept a Szakácsok könyvéből, Tőlem :)

Croissant

12 g friss élesztő
200 ml langyos víz
600 g rétesliszt
12 g só
75 g porcukor
35 g vaj
15 g tejpor
325 g kemény vaj

1 tojás
1 tojássárgája


Az élesztőt feloldottam a vízen. A lisztet egy tálba tettem, majd hozzáadtam a sót, a porcukrot, a kevesebb vajat, a tejport és az élesztőt. Összegyúrtam, majd félretettem kelni.
Jó óra múlva átgyúrtam a tésztát, majd ismét kelesztettem kábé egy órát. Én szobahőmérsékleten hagytam végig, nem tettem mélyhűtőbe vagy a hűtőbe, ahogy a recept eredetileg írta.
Most is átgyúrtam a tésztát, aztán ki is nyújtottam, és a kemény vajnak a felét rákentem a tészta egyik harmadára, háromba hajtogattam, majd félretettem keleszteni, ismét egy órára.
Ismét átgyúrtam, majd kinyújtottam, és a maradék vajat a tészta egyik harmadára kentem, háromba hajtogattam, majd ismét félretettem, egy órára.
Kilisztezett munkalapon nyújtottam ki, most már utoljára, és háromszög alakúra vágtam őket (egyenlő szárú háromszög-forma a nyerő :) ) A háromszög talpa volt felém, úgy csavartam fel őket. Tepsibe tettem őket, messze egymástól, mert megkelnek ám rendesen!
A tojásokat felvertem egy kis sóval, majd ezzel kenegettem meg a tetejüket.
190 fokos sütőben, kábé 15 perc alatt megsültek.



Az enyémek picik lettek, viszont omlósak, puhák, reggeli tejeskávé mellé ideálisak. Ha nem egy fél napba kerülne legyártani őket, gyakrabban csinálnám.

Nincsenek megjegyzések: